Vi gir sjømatnæringen kontinuerlig tilgang til relevant innsikt og analyser om verdens største sjømatmarkeder.
Denne kunnskapen danner i neste omgang grunnlag for strategiske beslutninger som gir selskapene konkurransefortrinn i salgs- og markedsarbeidet. Innsikten er også en integrert del av markedsarbeidet vårt – fra planlegging til evaluering.
Hva gjør vi?
- Leverer statistikk og analyser om kvoter, eksport, import, internasjonal sjømathandel, varestrømmer, etterspørsel og handelstrender.
- Tilbyr verdens største forbrukerundersøkelse innen sjømat – Seafood Consumer Insight (SCI) – med informasjon om trender, holdninger og preferanser.
- Leverer innsikt per land og art; verdikjedeinnsikt i de største markedene, salgskanaler (dagligvare, HoReCa [Hotell-Restaurant-Catering], e-handel), konsumtall og forbrukertrender.
- Måler effekten av kampanjer og markedsarbeidet, inkludert systematisk evaluering av våre tjenester.
- Formidler innsikt og kunnskap til sjømatnæringen og andre interessenter, som for eksempel myndigheter, media og kunder av norsk sjømat ute i markedene.