Vi gir sjømatnæringen kontinuerlig tilgang til relevant innsikt og analyser om verdens største sjømatmarkeder. 

Denne kunnskapen danner i neste omgang grunnlag for strategiske beslutninger som gir selskapene konkurransefortrinn i salgs- og markedsarbeidet. Innsikten er også en integrert del av markedsarbeidet vårt – fra planlegging til evaluering.

Hva gjør vi?

  • Leverer statistikk og analyser om kvoter, eksport, import, internasjonal sjømathandel, varestrømmer, etterspørsel og handelstrender.
  • Tilbyr verdens største forbrukerundersøkelse innen sjømat – Seafood Consumer Insight (SCI) – med informasjon om trender, holdninger og preferanser.
  • Leverer innsikt per land og art; verdikjedeinnsikt i de største markedene, salgskanaler (dagligvare, HoReCa [Hotell-Restaurant-Catering], e-handel), konsumtall og forbrukertrender.
  • Måler effekten av kampanjer og markedsarbeidet, inkludert systematisk evaluering av våre tjenester.
  • Formidler innsikt og kunnskap til sjømatnæringen og andre interessenter, som for eksempel myndigheter, media og kunder av norsk sjømat ute i markedene.