12. mars markerte vi starten på «3 i uka», som er et felles konsept for å løfte sjømatkonsumet blant unge. Tusen takk til alle som deltok på arrangementet på Salt i Oslo, og takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger vi har fått i forbindelse med lanseringen. Det er viktig for oss å vite hva dere mener!

Ta gjerne en titt på filmen vi laget fra lanseringen.

Kreativt konsept og medieinvesteringer

Vi har en målsetning om å gjøre begrepet «3 i uka» kjent for unge i målgruppen 18-40 år. Det gjør vi ved å presentere fiskeretter på en tidsriktig og fristende måte. Vi endrer også språklig stil og tone når vi snakker om fisk. I første omgang har vi fått utviklet korte «stop motion» filmsnutter tilpasset Facebook og YouTube i tillegg til bannere og utendørsannonsering (adshel).

Dette tas ut etter følgende medieplan:

  • Uke 11: Annonsering på Facebook med «Fish Burger»-filmen, i tillegg til programmatisk videannonsering på YouTube. Vi er svært fornøyd med resultatet. Videoannonseringen på YouTube ga oss i overkant av 700 000 visninger, og på Facebook fikk vi i overkant av 1,2 millioner visninger hvor 480 000 var unike visninger. Dette til en relativt lav kostnad.
  • Uke 15: Denne uken startet vi en ny runde med annonsering på Facebook og YouTube med filmen «Gumle-Wrap».
  • Uke 17 og 18: Landsdekkende utendørsannonsering med "Fish Burger" av både torsk og laks. Vi vil være godt synlig begge ukene med både statiske og digitale flater i kjøpsnære situasjoner, og der hvor det er høy dekning og frekvens. I samme tidsrom vil vi være synlig med filmen «Poke Bowl» og "Fish Burger" på Facebook og programmatisk videoannonsering på YouTube. 

Eksempel på utendørsannonsering 3 i uka

Eksempel på utendørsannonsering "3 i uka".

Underveis tester vi konseptet for å sikre at budskapet oppfattes slik vi ønsker det hos unge i målgruppen 18 til 40 år. Analyseselskapet Kantar TNS bistår oss med dette.

www.3iuka.no finner du også enkle oppskrifter på Klippwich, Torsky Tomato og Fishpot.

Hvordan kan vi samarbeide?

"3 i uka"-konseptet er tilgjengelig for de som ønsker å ta logoen i bruk, både på produkter og i markedsaktiviteter. Vi arbeider med å utvikle retningslinjer og kreativt uttrykk for hvordan vi kan samfinansiere markedsaktiviteter. Dette har høy prioritet hos oss og vi forventer å presentere dette til dere innen kort tid. Kontakt gjerne vår prosjektleder Matias Hana. 

"3 i uka"-logoer som kan lastes ned.


Hvilke uker er de viktigste?

Vi ønsker gjerne tilbakemeldinger på når dere planlegger aktiviteter og kampanjer i 2018. Vi setter opp et årshjul for markedsaktivitetene til «3 i uka» fremover, og vil gjerne koordinere våre planer med dere slik at vi kan løfte frem de samme produktene i de samme ukene gjennom året.