I april ble det klart at Mindshare vant anbudsprosessen og ble valgt som Sjømatrådets nye mediebyrå i Norge de neste årene. Nå er også avtalen som omhandler sosiale medier landet. Her var det TRY Opt som vant anbudskonkurransen.
- Da vi på nyåret startet anbudsprosessen for å inngå avtale med nytt mediebyrå, valgte vi å dele oppdraget i to. Vi hadde et særskilt anbud ute for å finne et byrå som kunne håndtere strategisk og taktisk rådgivning, samt kjøp og produksjon i sosiale medier. Dette er kommunikasjonskanaler som krever særlig oppfølging, sier markedsdirektør i Norges sjømatråd, Camilla Beck.
God partner
Anbudskonkurransen ble gjennomført etter lov om offentlige anskaffelser, og ifølge Camilla Beck har det vært en meget god prosess.
- Vi har lett etter et byrå og et team med sterk kompetanse innen sosiale medier og engasjement for vår merkevare og vårt mandat; å øke sjømatkonsumet i Norge. Vi er sikre på at vi har funnet en veldig god partner. I tillegg til å være konkurransedyktig på pris, beskrev TRY Opt en meget god arbeidsprosess og presenterte flere relevante caser der de kunne vise til gode resultater. Nå gleder vi oss stort til å jobbe sammen med dem for å få "Godfisk" for fullt inn i sosiale medier, sier Camilla Beck.
Stort potensial
- Teamet i TRY Opt er svært fornøyd med å vinne anbudet, og vi gleder oss til å jobbe med Sjømatrådet. Vi ser frem til å spre kunnskap om all den fantastiske sjømaten vår, og ser et stort potensial i å bruke sosiale medier til å friste og inspirere befolkingen til å spise mer sjømat. Alle vet at mat gjør seg godt på sosiale medier, sier daglig leder i TRY Opt, Gunnar Stensaker.
- Vi er trygge på at avtalene med Mindshare som mediebyrå og TRY Opt som sosiale medier-byrå vil ivareta Norges sjømatråds interesser på tvers av kanaler, sier Camilla Beck.