I mars ble det kjent at Norges sjømatråd har signert en samarbeidsavtale med Erling Braut Haaland. Nå er den første store kampanjen i gang.

Sjømatrådet står bak kampanjen, som tas ut i det sørkoreanske markedet. Dette skjer i samarbeid med flere dagligvarekjeder og norske eksportører, hvor lakseprodusenten SalMar var tidlig på banen.

Tett dialog med næringen

- Helt siden vi offentliggjorde avtalen med Erling Braut Haaland har vi hatt en tett dialog med eksportørene. Vi er stolte over å kunngjøre at vi nå er i gang med å bruke vår superstjerne i markedsføringen av norsk sjømat internasjonalt. Det gjør vi blant annet sammen med SalMar, som er det første selskapet som kobler seg på samarbeidet, sier administrerende direktør i Norges sjømatråd, Christian Chramer.

12. september ble den nye kampanjen lansert i Sør-Korea. I tiden fremover vil den være synlig i hypermarkeder som Homeplus, E-Mart og Lotte Mart – i tillegg til ulike nettkanaler.

Kan vinne eksklusive premier

Ved hjelp av en QR-kode på et Haaland-klistremerke på norske laks- og makrellprodukter kan kundene delta i en konkurranse. De som svarer korrekt, kan vinne en rekke premier, som alle har et Norge-stempel:

  • En reise til Norge for to personer
  • Tre norske landslagstrøyer med signaturen til Erling Braut Haaland
  • 40 fotballer med maskinskrevne signaturer fra Erling Braut Haaland og Seafood from Norway-logo
  • Norsk laks
  • Norsk makrell

God kjennskap til Haaland i Sør-Korea

Ifølge Sjømatrådets ferske innsikt fra en rekke globale sjømatmarkeder, er Sør-Korea et av landene med høyest kjennskap til Erling Braut Haaland.

- I tiden fremover kommer vi til å lansere flere Haaland-kampanjer i ulike markeder. Det har vi store forventninger til, sier Christian Chramer.