Konferansen går av stabelen i Ålesund 9. januar 2025. Vi oppdaterer programmet fortløpende. Meld deg på allerede i dag.
Scandic Hotel Parken Ålesund
- Gjester bes bestille rom online med bookingkode
- Bestill via: www.scandichotels.no
- Bookingkode: BOMB060125 (4 bokstaver + 6 tall)
- Bestillingsfrist: 20. desember
Program Ombordfryst 2025
10.00-10.07:
Introfilm og praktisk info
10.08-10.13:
Velkommen, Martin Skaug, kommunikasjonsdirektør i Norges sjømatråd
10.14-10.30:
Hva vil regjeringen med havfiskeflåten, Kristina Hansen, statssekretær i Nærings- og Fiskeridepartementet
10.31-10.41:
Forutsigbare rammebetingelser, Audun Maråk, administrerende direktør i Fiskebåt
10.42-11.05:
I 2025 kuttes torskekvoten med 25 prosent, og det er mørke skyer i horisonten. Hva får den nye virkeligheten å si for fiskeflåten?
- Louise Haahjem, Head of Commercial Banking Seafood i Nordea
- Geir Huse, forskningsdirektør i Havforskningsinstituttet
- Astrid Strand, daglig leder i Havbryn
- Terje Kjølsøy, markedsdirektør i Bluewild
11.06-11.16:
Torsken mot 2030, Finn-Arne Egeness, Chief Analyst Seafood i Nordea
11.17-11.27:
Lansering av fersk rapport om ringvirkningene av den havgående flåten, Audun Iversen, forsker i Nofima
11.28-11.44:
«Jenter om bord» - Fiskebåts nye kvinneprosjekt
11.45-12.45:
Lunsj
12.45-12.50:
Kort prat med styrmann Marte Antonsen, M/T "Sørkapp"
12.51-13.05:
Kunstig intelligens, Espen Rustad, Head of Customer Engineering i Google Cloud
13.06-13.21:
Paneldebatt – slik kan kunstig intelligens endre havfiskeflåten i de neste 10 årene
- Inger Marie Sperre, daglig leder i Brødrene Sperre
- Torill Standal Eliassen, Managing Director og styremedlem i twoday
- Eldar Farstad, administrerende direktør i Lerøy Havfisk
- Espen Rustad, Head of Customer Engineering i Google Cloud
13.22-13.33:
Fryst fisk – hvordan kan den bli enda bedre, Svein Kristian Stormo, forsker i Nofima
13.34-13.50:
Fremtidens tråler, Anders Knardal Roald, Senior Naval Architect, og Håvard Vollset, Vice President Research & Innovation Lien, Vard
13.50-14.20:
Pause
14.20-14.32:
Global tilførsel av reker og markedssituasjonen for ombordfryst i Kina, Josefine Voraa, aansvarlig for skalldyr i Norges sjømatråd og Sigmund Bjørgo, sjømatutsending i Kina, Norges sjømatråd
14.33-14.48:
Fremtid og muligheter i norsk rekenæring: «Det vil fort gå bra», Knut Helge Vestre, ColdWaterPrawns of Norway
14.49-15.01:
I en Ipsos-undersøkelse svarer 36 prosent at de har kjøpt mer fryst sjømat istedenfor fersk. Hvordan jobber dagligvarebransjen med fryste sjømatprodukter v/ Ida Brumoen og Henriette Gran Nyhus, kategorisjefer i Kiwi
15.02-15-05:
Videoinnslag
Slik er klippfiskmarkedet i Portugal. Prisøkning og volumnedgang. Hva betyr det for konsumet, Trond Rismo, Norges sjømatråd
15.06-15.21:
Hvordan skal vi navigere i en krevende tid med store utfordringer i markedene for konvensjonell, hvitfisk og reker?
- Louise Haahjem, Head of Commercial Banking Seafood, Nordea
- Gunvar L. Wie, Key Account Manager konvensjonell, Norges sjømatråd
- Bjørn-Erik Stabell, Key Account Manager hvitfisk, Norges sjømatråd
- Josefine Voraa, Key Account Manager skalldyr, Norges sjømatråd
- Stian Hjelle, administrerende direktør i Ervik Seafood AS
15.22-15.25:
Videoinnslag:
Minireportasje fra fish & chip-næringen i Storbritannia.
15.26-15.41:
Developments in the UK seafood market, Simon Dwyer, Managing Director, UK Seafood Federation Limited
15.42-15.53:
Hvordan er hvitfiskmarkedet i UK? Victoria Braathen, Norges sjømatråds utsending til Storbritannia
15.55:
Slutt