- Det er en stor glede å få Trine med på laget. Frankrike er som kjent et veldig viktig sjømatmarked, og hennes kompetanse og erfaring fra sjømatnæringen vil bli svært nyttig for å fortsette på det gode arbeidet som er gjort i Frankrike, sier Børge Grønbech, direktør for globale operasjoner i Norges sjømatråd.
- Jeg gleder meg veldig til å begynne å jobbe for å posisjonere norsk sjømat hos franske forbrukere, og gleder meg samtidig veldig til å starte å jobbe med dyktige, gode kollegaer i Sjømatrådet, sier Horne.
Med fersk Executive MBA i bagasjen
Etter et opphold som praktikant i Abu Dhabi, opparbeidet Horne seg lang erfaring fra sjømatbransjen, og jobbet flere år i Findus Norge og i Lofotprodukt. I Findus hadde hun en rekke ansvarsområder i sin femårsperiode, både som produktsjef med strategisk og operasjonell planlegging av sjømatkategorien, i tillegg til å være ansvarlig for digitale kampanjer. I Lofotprodukt var Horne ansvarlig for butikkampanjer, digitale kampanjer og utvikling av nye produkter. I denne perioden bidro hun også til at Lofotprodukt vant Gullfisken for beste TV-reklame i 2014 med «Hold i torsken».
- Jeg er født og oppvokst på kysten, og begynte min yrkeskarriere med eksport av laks og ørret gjennom Norwell i Florø. Deretter har jeg primært jobbet med produktutvikling og merkevarebygging med to av de store merkevarene innenfor sjømat i norsk dagligvare. Med den bakgrunnen gleder jeg med stort til å jobbe for å øke preferansen for fantastiske norske sjømatprodukter også i Frankrike, og ser virkelig fram til å være med på reisen til en framtidsrettet næring, sier Horne.
Nå begynner hun arbeidet i Frankrike med en EMBA fra NHH i bagasjen, for øvrig verdens første EMBA med et dedikert fokus på den globale sjømatindustrien.
Horne vil være fullt operativ på Sjømatrådets kontor i Frankrike til høsten, men vil gradvis fases inn i tiden framover fra sitt nåværende tilholdssted i Brussel.