I september lanserer Norges sjømatråd et nytt globalt kampanjekonsept for norsk laks.
Det nye konseptet er kalt "Where matters" og forteller historien om hvorfor vi bosatte oss i det røffe kystlandskapet i Norge og hvordan det kalde klare vannet gir perfekte forhold for oppdrett av norsk laks.
God effekt
- I utviklingen av konseptet har vi bygget videre på Sjømatrådets tidligere markedsføring av norsk laks. Basert på tester av reklamefilmer og kampanjetester i flere markeder, har vi avdekket god effekt av å inkludere bilder av levende laks, fristende matretter og det sosiale aspektet ved måltider, sier kategoriansvarlig for laks og ørret i Norges sjømatråd, Guro Jahre Lund.
Styrker historien
Konseptet er satt inn i en ramme av flott norsk natur. Ifølge Lund styrker dette historien om at norsk laks har førsteklasses kvalitet fordi den vokser sakte i det kalde, klare norske havet.
- På denne måten bygger vi en bro mellom det norske opphavet og drivere for kjøp og konsum, sier Guro Jahre Lund.