Som deltaker på sjømatrådets årskonferanse kan du se de andre som deltar konferansen her.
Deltakere sortert på etter navnLast ned |
Deltakere sortert på bedriftLast ned |
Onsdag 4. januar 2023 kickstarter vi året med å oppsummere hvordan det har gått med sjømateksporten i 2022 og forventninger for 2023 og fremover.
Tema for årskonferansen vil være Sjømatnasjonen Norges posisjon internasjonalt i en usikker tid og de ulike fremtidsmulighetene sjømaten har, sett ut fra relevante trender i inn- og utland.
På scenen vil det stå flere key note speakers, det vil være presentasjoner fra sjømatselskapenes bærekraftinitiativer og flere av Sjømatrådets egne folk vil dra oss gjennom sentrale utviklingstrekk for sjømateksporten og de ulike bransjene i sjømatnæringen.
Konferansen vil også streames.
Dagens konferansier er Camilla Beck, direktør for markedsføring i Norges sjømatråd. |
Sjømat og mingling
Etter at konferansen er ferdig går vi rett over til sjømat og mingling.
Pris 590 kr per pers inkl mva.
Påmelding
Vi ber om at alle som ønsker å delta melder seg på, både de som ønsker å delta fysisk i Oslo, eller via streamen. Konferansen og lunsjen er gratis, mens sjømat og mingling-arrangementet koster 590 kr per pers.
Alle skal få en kvittering på epost ved påmelding. Vær oppmerksom på at denne kan havne i spam-filteret. Ta kontakt med Magnus Myklebust Krane på mob: 976 42 334 eller epost: mmk@seafood.no dersom du har spørsmål angående påmelding.
Overnatting
Dersom du ønsker hotellrom i Oslo i forbindelse med konferansen, kan dette reserveres direkte hos hotellet. Bookingkode: SJOMAT23
Rabatterte priser gjelder så lenge hotellet har tilgjengelige rom.
Onsdag 4. januar 2023 kickstarter vi året med å oppsummere hvordan det har gått med sjømateksporten i 2022 og forventninger for 2023 og fremover.
- Tema for årskonferansen vil være Sjømatnasjonen Norges posisjon internasjonalt i en usikker tid og de ulike fremtidsmulighetene sjømaten har, sett ut fra relevante trender i inn- og utland.
- På scenen vil det stå flere key note speakers, det vil være presentasjoner fra sjømatselskapenes bærekraftinitiativer og flere av Sjømatrådets egne folk vil dra oss gjennom sentrale utviklingstrekk for sjømateksporten og de ulike bransjene i sjømatnæringen.
- Konferansen vil også streames.
- Nytt denne gangen er at vi avslutter med sjømat og mingling (pris 590 kr per pers inkl mva).
PROGRAM
Del 1
- Sjømatnasjonen Norge: Hvorfor ble det rekord i en usikker tid?
Christian Chramer, adm.dir. Norges sjømatråd - «Det beste fra Norge kommer fra kysten»
Samtale med sjømatambassadør og verdensmester Karsten Warholm og trener Leif Olav Alnes - Krig, resesjon og inflasjon – hva betyr det for Norge?
Elisabeth Holvik, Sjeføkonom, SpareBank1 Gruppen - Laksen var en pandemivinner – men klarer den resesjonen?
Paul Aandahl, sjømatanalytiker, Norges sjømatråd - Mowi’s “Leading the Blue Revolution” Plan
Catarina Martins, Chief Technology and Sustainability Officer, Mowi
Del 2
- Forsvinner fisken når forbrukeren må legge mer penger på disken?
Lars Moksness, Forbrukeranalytiker, Norges sjømatråd - EUs Green Deal - utfordringer og muligheter for norsk sjømat
Henrik Stenwig, Direktør for miljø og helse, Sjømat Norge - Reker tilbake på skalldyrstronen etter et tøft år for kongen og dronningen av krabbe
Josefine Voraa, sjømatanalytiker, Norges sjømatråd - Hvordan jobber Rema 1000 med fisk og sjømat?
Martine Steen, produktgruppesjef for fisk og sjømat, Rema 1000 - Systemet for internasjonal handel utfordres – hva har det å si for sjømaten?
Silje Gjerp Solstad, Head of Market Access, Norges sjømatråd
Del 3
- Bærekraft er grønn, rød og blå
Dr. Silvija Seres, matematiker og teknologiinvestor - Rekordår for hvitfisk, men usikre tider i vente
Eivind Hestvik Brækkan, sjømatanalytiker, Norges sjømatråd - Zero Kyst - raskt teknologiskifte for alle fartøytyper i sjømatnæringen
Erik Ianssen, prosjektleder ZeroKyst, eier av Selfa Arctic AS og daglig leder i Hymatech AS - Sterkt år for makrellen og silda til tross for utfordringer både til havs og til lands
Jan Eirik Johnsen, ansvarlig for pelagisk i Norges sjømatråd - Hvordan transporteres daglig 40 millioner sjømatmåltider ut til markedene?
Are Kjensli, adm.direktør, NHO Logistikk og Transport - Konkurransesituasjonen for norsk sjømat
Tom-Jørgen Gangsø, direktør for markedsinnsikt og markedsadgang, Norges sjømatråd