Under kan du se opptak av lakseseminaret i Milano med engelsk oversettelse.

Tema for årets seminar er oppdatert innsikt om laksemarkedet i Italia med hovedfokus på endring i forbrukeradferd i dette spennende matlandet.

Påmelding i bunnen av saken!

Utviklingen til Italia er meget positiv og volumøkningen fra 2020 til 2021 var på hele 25 prosent. Sushiboomen var nok en viktig årsak til økt konsum av laks i Italia de siste årene, men pandemien har også bidratt til at italienerne har begynt å lage mer laks hjemme.

Sunn, lokal og bærekraftig mat har alltid vært viktig i Italia, og har nok blitt enda viktigere de siste to årene. Helsefokus og inspirasjon til enkle og gode oppskrifter var derfor hovedingrediensene på fjorårets store laksekampanje som skulle få flere italienere til å sette laks på menyen hjemme på eget kjøkken. Dette ble formidlet gjennom film, tekster og bilder som også knytter laksen til de lokale mattradisjonene.

«Perfetto in ogni ricetta» eller perfekt i hver rett er en slogan som har fått økt spalteplass i matlandet og vi skal på seminaret belyse mulighetene til videre vekst i Italia.

Årets seminar gjennomføres fysisk den 15. juni fra klokken 14.30 til 19.00. Seminaret holdes på Palazzo delle Stelline, Corso Magenta 61, i Milano, hvor vi også har gjennomført tidligere seminarer.

Program

14:30 – 15:00 Registrering og mingling

15:00 - 15:15 Velkommen og introduksjon

  • Velkomsttale av Norges ambassadør til Italia, Johan Vibe
  • Åpning av seminaret av Gunvar Lenhard Wie, Sjømatutsending til Italia, Sjømatrådet

15:15 - 16:15 First session: Salmon insight and market preformance

  • Changes in volume & value: outlook for the coming year
    Speaker: Paul Andahl – Seafood Analyst, Norwegian Seafood Council
  • FMCG trends for salmon and seafood 
    Speaker: Marco Pellizzoni – Commercial Director, Consumer Panel & Services, GfK Italy
  • New consumers’ anthropology, lifestyles and social changes
    Speaker: Patrizia Martello – Senior Research Advisor

16:15 - 16:50 Kaffepause

16:50 - 17:50 Second session: Consumer behaviour in Italy & marketing

  • Personas, needs, attitudes and behaviour: Consumer deep dive
    Speaker: Lars Moksness – Consumer Behaviour Analyst, Norwegian Seafood Council
  • E-commerce and digital innovation in Italian retail
    Speaker: Enrico Redaelli – eCommerce Manager, Bennet
  • Results from past campaigns and 2022 plans
    Speaker: Gunvar Lenhard Wie – Director Italy, Norwegian Seafood Council

18:00 Mingling med aperitif og norsk sjømat i hagen til Palazzo delle Stelline

 

Det er mulighet for overnatting på Hotel Palazzo delle Stelline, hvilket befinner seg i samme bygning som seminaret, ellers er det mange muligheter for overnatting i nærheten av seminaret.

Rabatterte priser er tilgjengelig på Hotel Palazzo delle Stelline for seminardeltakere når du bestiller via e-post på info@hotelpalazzostelline.it.
Vennligst spesifiser at du deltar på NSC Lakseseminar 15. juni.

Klikk her for booking av rom på Stelline.

Italian participants, please register here. Sign up: