Markedsgrupper

Markedsgruppene er rådgivende grupper som skal gi innspill til arbeidet Norges sjømatråd utfører for bransjen som den enkelte markedsgruppe representerer. Dette sikrer både god forankring og informasjonsflyt mellom Sjømatrådet og ulike aktører i næringen.

 

De skal bidra til at artsstrategier og prioriteringer i markedsarbeidet utformes i tråd med sjømatnæringens behov og Sjømatrådets vedtatte overordnede strategi.

 

Sjømatrådet har til sammen fem markedsgrupper bestående av personer hovedsaklig fra norske eksportørsekslaper. Markedsgruppene har fire faste møter i året, men møtes også utover dette ved behov. 

41 personer

Sverre Søraa

Leder av markedsgruppen for laks og ørret, Coast Seafood AS

Sverre Søraa

Synne Guldbrandsen

Norges Råfisklag

Synne Guldbrandsen

Tone Karstensen

Nordic Group AS

Tone Karstensen

Tor Krane

Leder markedsgruppe konvensjonell, Unicod AS

Jan Eirik Johnsen

Norges sjømatråd

Jan Eirik Johnsen