Seminar i Madrid om det spanske markedet, med fokus på muligheter og fremtidig utvikling.

Velkommen til Sjømatrådets årlig sjømatseminar i Madrid.

Grunnet hurtig vekst i eksporten av norsk laks og torsk til det spanske markedet de siste fem årene, og et stadig større fokus på anvendelighet, er behovet for markedsinnsikt og kunnskap viktigere enn noensinne.

På sjømatseminaret i Madrid vil det sees nærmere på betydningen av stabil kvalitet for hvitfisk, og på muligheten for vekst i eksport av andre hvitfiskprodukter til Spania, en oppsummering av skreisesongen og situasjonen for saltet torsk.

Det vil videre gis et innblikk i konsumet av laks for 2016, og hva som er nødvendig for å øke konsumet igjen.

Det legges godt til rette for dialog under seminaret, og for oppdateringer på det spanske markedet og på status for norsk sjømat i Spania. 

Program:

Welcome by Hildegunn Fure Osmundsvag, Director of the NSC office in Spain.

"Norway, The Seafood Nation", Renate Larsen, CEO of Norwegian Seafood Council.

Consumer trends, habits and innovation within the seafood category, Joan Riera, Director of Kantar Worldpanel Spain.

Opportunities and challenges for the Norwegian seafood, Hildegunn Fure Osmundsvag, Director of the NSC office in Spain.

CONSUM Supermarket: their reflections on consumption of fish today and in the future, Sebastian Guillén, Executive sales seafood of Consum supermarkets 

Accelerate fresh salmon in Spanish retailing, María José Yébenes, Retail Manager Iberia and Gonzalo Campos, Fish Marketing Manager Europe of Sealed Air and 

Whitefish, where are we now and where do we want to be, Ivar Schjølberg, Director of Drakkar Seafood.

"After the Skrei...", Alberto Alonso, Director of Purchase for the North Atlantic, Cabomar.

Q&A and closing of the seminar, Hildegunn Fure Osmundsvag,  Director of the NSC office in Spain.

Ved spørsmål ta kontakt med:

Hildegunn Fure Osmundsvag
hfo@seafood.no

María González
mag@seafood.no