16. november arrangerer Norges sjømatråd det populære ”Kitchen Jam” med toppkokker, influensere og journalister i det sørkoreanske markedet. Kitchen Jam blir etterfulgt av aktiviteter i Seoul i uke 47 hvor den norske kongekrabben står i fokus blant Sør-Koreas mest trendy restauranter.

Sør-Korea er Norges største eksportmarked for kongekrabbe og det jobbes kontinuerlig med å differensiere den norske kongekrabben ved å fortelle kongekrabbens reise fra de kalde, klare farvann i Norge til dekkede bord i Korea. Norsk kongekrabbe har flere innflytelsesrike ambassadører i Sør-Korea og Kitchen Jam, som nærmest har blitt en tradisjon i det koreansk kokkemiljøet, tiltrekker seg både nye og etablerte kongekrabbeentusiaster.

  • I uke 47 blir den norske kongekrabben også å finne på utvalgte restauranter, hvor både opinionsledere og vanlige forbrukere kan smake den norske kongekrabben i innovative retter.

  • Vi ber om at norske eksportører av kongekrabbe tar kontakt med oss dersom det er ønskelig med deltagelse fra deres samarbeidspartnere.

Ta kontakt med:
Johan Kvalheim, Sjømatutsending til Japan/Sør-Korea, epost: jkv@seafood.no eller Mia Sætre Bernhardsen, Sjømatrådets markedsrådgiver i Seoul: epost msb@seafood.no